Belevenissen van de afgelopen vier weken - Reisverslag uit Lima, Peru van Anne Maanen - WaarBenJij.nu Belevenissen van de afgelopen vier weken - Reisverslag uit Lima, Peru van Anne Maanen - WaarBenJij.nu

Belevenissen van de afgelopen vier weken

Blijf op de hoogte en volg Anne

04 Oktober 2015 | Peru, Lima

Nog een paar uurtjes voordat mijn zus arriveert in Lima. Maar voordat dat gaat gebeuren eerst een blog over de afgelopen paar weken. Want whoeshj wat waren er weer een boel verhalen, gebeurtenissen en belevenissen. Momenteel pak ik mijn dagboek erbij en besef me dat er echt weer veel gebeurd is in deze afgelopen vier weken * Begonnen met clown spelen samen met Erna (een Nederlandse vrouw die hier ook meewerkt in het project samen met haar man) * samen met een groepje mensen uit het team begonnen met sporten (voetbal en volleybal) in de wijk op zondag * Door Ria en Jordy uitgenodigd voor de Picknick met Youth With a Mission * Naar ‘The Parque de la Reserva’ (een super gaaf waterpark) geweest samen met Rachel en Helen (een Peruaanse vriendin uit het team) * Gelogeerd bij Elizabeth en Charlos (twee geweldige Peruaanse mensen uit het Brazos Abiertos team) samen met Rachel * Naar Baranco geweest met Marije en Rachel * De knutsel op vrijdag voorbereid voor de kinderen * Mijn spaanse lessen gevolgd op maandag middag * Bij Fiorelle (een lieve Peruaanse vrouw van het Brazos Abiertos team) op bezoek geweest en ze ging me leren dansen ;) * Samen met Annely een Peruaans meisje op stap geweest * Op stap geweest met Rachel * Een game night bij een Amirikaanse familie * Bij fam. Kleinbloesem (een Nederlandse familie die hier ook woont) op bezoek geweest * Het lente feest gevierd op Brazos Abiertos. De lente wordt hier altijd uitgebreid gevierd, bijna alle kinderen verkleed, lekkers gegeten, geknutseld en spelletje gedaan, erg leuk. (zie foto’s) * Een correr (hardloopwedstrijd) gelopen voor Brazos Abiertos.. en ja ik geloofde het zelf ook niet maar 3de geworden van de vrouwen tussen de 17 en 39 jaar, big suprise! * En afscheid genomen van Rachel.. en afscheid nemen is niet leuk heb ik wel weer gemerkt!

Drie grappige toppunten van deze paar weken waren wel -> dat ik met vier personen in een toektoek heb gezeten en het grootste hoogtepunt hiervan was wel dat ik het voorrecht had om voorin te mogen zitten met één bil op de stoel van de bestuurder. Haha, met een grote glimlach naar de plaats van bestemming gereden dus. -> En dat ik bitterballen en een kroket heb gegeten in een Nederlands restaurantje in Lima en daar zelf de foto van Willem-Alexander & Maxima en een foto van Andre Hazes mocht bewonderen. -> Mijn achternaam is hier echt heel grappig, ten eerste spreekt elke Peruaan het uit als Ban Maanen omdat je hier de 'v' als een 'b' zegt. En kwam ik er deze week tijdens mijn Spaanse les achter dat 'van' in het Spaans een vervoeging van het werkwoord gaan is. Vandaar al de verbaasde gezichten bij mijn achternaam en de moeite die ze hebben om het goed uit te spreken :p.

En naast al deze gezellig dingen was ik elke week vijf dagen op Brazos Abiertos te vinden, om daar te genieten van de kids,te babbelen met Jan en alle man en te helpen waar ik kan. Hoe langer ik hier ben hoe meer verhalen ik hoor en hoe meer ik zie dat er veel problematiek is in de wijk waar Brazos Abiertos werkt; misbruik, alcoholisme, geweld, tieners die een groot minderwaardigheidsgevoel hebben omdat hen vaak wordt verteld dat ze het niet kunnen en niks voorstellen, slechte basisbehoefte, ouders die hard moeten werken en kinderen die veel behoefte hebben aan aandacht en liefde. Ik merk hierdoor dat ik meer ga nadenken over mijn eigen leven en meer praat met God over de dingen die ik zie en beleef. Hoewel ik ook merk dat mijn gedachten soms in de knoop raken door de verschillen tussen Peru en Nederland en door de dingen die je hoort en ziet. Maar één ding weet ik zeker en leer ik van de mensen die hier zijn en werken; God leeft en is overal dezelfde. Wel vraag ik jullie om te bidden voor Brazos Abiertos en voor de wijk waar ze werkzaam zijn. Dat de tieners naar de tieneractiviteiten mogen komen en mogen horen dat God hen waardevol vind, voor de gezinnen dat er herstel mag komen, voor de mannen en de vrouwen dat ze voor God mogen kiezen, en voor de kinderen dat hetgeen wat ze bij Brazos Abiertos horen mogen onthouden en mogen gaan geloven in hun hart.

Nou mijn zus komt over ongeveer 4 uurtjes aan en dan hopen we voor twee weken te gaan reizen door Peru (Cusco, Puno, Arequipa etc.) heel veel zin en daarna ben ik weer terug voor blog 4 :)

Heel veel liefs,
Anne

  • 04 Oktober 2015 - 04:21

    Anne Van Maanen:

    Er zijn meer foto's bij deze blog, maar dan moet je even op het kopje foto's klikken!

  • 04 Oktober 2015 - 22:42

    Janny V Essen:

    lieve Anne, wat fijn om weer wat van je te lezen.{je hebt ons lang laten wachten}
    Zo te lezen verveel je je daar niks. Beleef je van alles. Ik lees van veel leuke dingen maar ook veel is moeilijk, en daar vraag je gebed voor. Nou dat zullen we doen en zeker ook voor jou!
    Geniet van de vakantie met je zus, lekker even bijbeppe. veel liefs, Janny





























































  • 07 Oktober 2015 - 22:47

    Marinus & Pieternel:

    Ha lieve Anne!
    Super leuk om weer wat van je te lezen! Wat maak je toch veel mee en ook echt veel verschillende dingen. Het lijkt er op als of je geen moment stil zit. ;)
    Echt heel fijn om te lezen dat je ondanks de heftigheid soms, je echt geniet van je tijd daar! Bijzonder ook om te lezen welke rol God heeft in jouw leven. En inderdaad: Amen God leeft en Hij is en blijft dezelfde! Wat geweldig dat we zo'n God mogen dienen he!
    k Mis je wel hoor... k zou graag weer lekker even bij kletsen en thee drinken. :) Maar, voor alles is een tijd. Hele goede weken samen met je zus. Super leuk dat ze is gekomen, geniet ervan!
    Liefssss
    En we bidden zeker met je mee voor de punten uit je blog!

  • 12 Oktober 2015 - 20:00

    Julian En Arina:

    Heey Anne,

    Wat leuk om weer een update te lezen! Zo te horen vermaak je je prima. :-) Veel plezier met Rieneke!
    We zullen aan je gebedspunten denken in ons gebed.

    Groetjes!

  • 14 Oktober 2015 - 15:24

    Dicky Roest:

    Lieve Anne,

    Wat een belevenissen Anne. Dit maakt vast veel indruk op je: de schoonheid van het land en de prachtige mensen, en de gastvrijheid. Maar ook de armoede die je ziet. Ik kan me er best wat bij voorstellen na alle verhalen toen ook van WIlline. Geniet ervan, en blijf ook voor hen bidden, wij doen dat ook voor hen en voor jou en Rieneke (doe haar de groeten) en voor jouw moeder die je vast zal missen!

    Veel liefs van ons allemaal,

    Bart, Dicky en de kinderen Roest

  • 16 Oktober 2015 - 20:33

    Mariska:

    Ha Anne,

    Eindelijk ben ik er eens voor gaan zitten om jouw verhalen te lezen, het is nu tenslotte vakantie ;-). Je hebt mooie mooie verslagen geschreven, hoor. Wat heb je al veel beleefd en je foto's zijn erg leuk! Ik ben gewoon onder de indruk. Ik ben benieuwd naar het volgende (reis)verslag. Gezellig dat Rieneke er nu is, doe haar de groeten en wens haar alvast een goede terugreis. Mooi dat je ervaart dat God ook in Peru is! Zegen!

    Groetjes,
    Mariska

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 17 Juni 2015
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 7298

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn reis naar Peru

Landen bezocht: