Vakantie en meer - Reisverslag uit Lima, Peru van Anne Maanen - WaarBenJij.nu Vakantie en meer - Reisverslag uit Lima, Peru van Anne Maanen - WaarBenJij.nu

Vakantie en meer

Blijf op de hoogte en volg Anne

02 November 2015 | Peru, Lima

Vakantie…

Wat was het heerlijk om samen met mijn zus meer van Peru te zien en wat is Peru wonderschoon, veelkleurig, veelzijdig en verrassend. P-U-U-R GE-NIE-TEN!

We begonnen onze reis bij Cusco, een van de mooiste steden van Peru, waar we vier dagen hoopte te vertoeven. Het was wel even wennen aan de hoogte, Cusco ligt op 3.399 m hoogte en dit merk je na een poosje aan je ademhaling en je lichaam. Zo zaten we gezellig een kopje coca thee te drinken (dit helpt tegen hoogte ziekte) en Rieneke ging even weg. Op een gegeven moment dacht ik, ‘mm ik voel me niet helemaal lekker in mijn hoofd, kan beter even naar bed gaan’ maar ik durfde niet te gaan lopen dus bleef ik zitten in de hoop dat het gekke gevoel in mijn hoofd over zou gaan…… en toen werd ik wakker al liggend op de grond met allemaal Peruaanse hoofden boven me. Haha, van de barkruk gekletterd dus. Niks gebroken gelukkig en daarna voelde ik me een stuk beter :)!

In Cusco de Machu Picchu gezien, heel gaaf om te bezoeken, trips gedaan en van daaruit naar Puno waar het Titicaca meer is. In dit meer wonen mensen op zelfgemaakte rieten eilanden leven (zie foto’s) en waar ook een eiland is waar alleen de mannen breien. Dit leren ze al van jongs af aan omdat als ze uiteindelijk willen trouwen ze een mooie muts voor hun schoonvader moeten breien…. Je ziet op dit eiland, genaamd: Tequila, dus ook veel mannen, jong en oud, breien!
Vanuit Puno zijn we naar Arquipa gegaan waar we naar de Colca Canyon zijn gegaan en de condor hebben gezien. Daarna vertrokken we naar Huacachina (een oase in de woestijn) en Paracas (een plaats aan de kust waar de woestijn en de zee samen komen) bezocht. De rest van de reis kun je op de foto’s zien :)!

En meer….

Vorige week een Peruaanse bruiloft meegemaakt. Haha, wat was dat leuk en feestelijk. Zelfs nog tussen alle Peruaanse vrouwelijke vrijgezelle(solteras) gestaan om een bruidsboeket te vangen. Alleen greep ik helaas mis :p.. Voor de rest het bussenleven nog steeds hetzelfde, zo lag er afgelopen zaterdag een dikke gezellig Peruaan tegen me aan te slapen en zat ik klem tussen het raam en de Peruaan, haha dat heb ik echt dikke pret in mijn eentje.
Het Brazos Abiertos leven gaat ook weer verder, ik vind het fijn om op het project te zijn, afgelopen zondag zijn we voor de kerkdienst de wijk ingegaan om mensen uit te nodigen en heb ik zelfs geholpen met een huis bouwen :). Maar het was vooral fijn om met mensen te praten (naja vooral de ander praat want mijn Spaans is nog minimaal) en contacten met ze te leggen. Ook wil ik jullie vragen om te blijven bidden voor Brazos Abiertos. Je merkt dat de duivel hier aanwezig en dingen stuk probeert te maken. Maar God overwint, daarom; willen jullie blijven bidden!

Een vrolijke toeter vanuit Peru 

Ps. De mensen die een kaartje hebben gestuurd, super lief, alleen afgelopen weken was de postbode ziek dus kwam er niks binnen (dit is geen grap). Deze week kreeg fam. Bosch post van juni dus de postbode is weer beter :) , ik hoop dat ze op tijd zullen aankomen!

  • 03 November 2015 - 00:55

    Marije:

    Ha die Ann,

    P-U-U-R G-E-N-I-E-T-E-N die blog van jou!
    Haha en dat wat je zo heerlijk wegschrijft over dikke lol hebben in je up... Herken ik uitermate!
    Zoals natuurlijk je hele verhaal...
    Hasta la pasta en genietse verder!

    Lfs.

  • 03 November 2015 - 08:52

    Janny Van Essen:

    Hé Anne,
    LEUK om weer wat van jou te horen uit die heel andere wereld.
    Goed dat ik je niet van die kruk zag vallen. pfff...ongerust.
    Wat een mooie foto's! zo krijgen we iets een idee van waar je bent.
    Zal blij zijn je weer in het echt te zien!
    Dus de kaart is nog onderweg?
    Anne wees een zegen en mag God je behoeden!
    We blijven bidden, maar ook hier is de satan actief,
    Máár Jezus is overwinnaar! Houd dat vast!!!
    veel liefs van Janny

  • 03 November 2015 - 09:34

    Josja:

    Ha die lieve Anne!

    Wat een superleuke blog zeg, ik moest echt lachen om je flauwvalverhaal :P
    Wat een avonturen maak je toch weer mee..
    Enne ik bid met je mee voor Brazos Abiertos!

    Liefs en een dikke knuffel!

  • 04 November 2015 - 15:51

    Marinus & Pieternel:

    Ha lieve Anne!
    Leuk om weer wat te lezen!
    Sjonge jonge... je hebt weer een hele andere kant gezien van Peru dus. En wat fijn dat je zus er was, heerlijk samen even genieten van de omgeving en elkaar.
    k Moest gewoon even hard op lachen tijdens het lezen van je blog. Je schrijft zo beeldend en zo hoe jij bent. Heerlijk. Wat fijn dat de Peruaanse mensen zo behulpzaam waren toen je op de grond lag! ;)
    We bidden zeker mee!
    Heel veel liefs!

  • 08 November 2015 - 15:23

    Angela:

    Ha Anne!
    Leuk wat van je belevenissen te lezen:)
    Gaaf wat je allemaal doet in Peru, zal bidden voor het project! God bless you!

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 17 Juni 2015
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 7295

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn reis naar Peru

Landen bezocht: