Vijf dagen in Peru - Reisverslag uit Lima, Peru van Anne Maanen - WaarBenJij.nu Vijf dagen in Peru - Reisverslag uit Lima, Peru van Anne Maanen - WaarBenJij.nu

Vijf dagen in Peru

Blijf op de hoogte en volg Anne

13 Augustus 2015 | Peru, Lima

Vijf dagen in Peru

Hola :), na vijf dagen in Peru ga ik me dan toch maar wagen aan het schrijven van een blog. Te beginnen bij de vliegreis. Deze verliep uitermate best , ik zat naast een paar hele aardige Peruanen waar ik samen met mijn woordenboek een leuk gesprek mee heb gevoerd en al wat Spaanse woordjes heb geleerd. De 12,5 uur vliegen waren eigenlijk zo voorbij en al snel kwam ik aan in Lima city. Daar aangekomen wachten er een hele kudde Peruanen op me en naar een paar minuten gelukkig ook de ene Hollander genaamd Jordy . We sprongen in een taxi en ik hield mijn hart vast: Wat een verkeer, sjonguhjonguhjonguh, remmen terwijl er nog 1 mm tussen zit voor je gevoel, toeteren, rakelings langs andere auto’s oefoef. Maar het was nog pure luxe vergelijken met de bussen die ik later in de week zou pakken. Bij Ria en Jordy aangekomen heb ik lekker wat gedronken en daarna mijn nieuwe onderkomen (zie foto’s) een beetje ingericht en natuurlijk heerlijk gaan slapen.

Vrijdag naar het project Brazos Abiertos geweest, naar Muza (een markt hier vlakbij), een simkaart gekocht en gepind wat een heel avontuur is voordat je kaart wordt geaccepteerd. Zaterdag naar Gamarre gegaan met Rachel (een hele aardige vrouw uit Australië) en ook daar mijn ogen uitgekeken. Heeeeeel veel Peruanen, vlees wat open en bloot overal ligt, veel fruit, veel kleuren, veel spullen, heel veel eten en drinken langs de weg te koop waarvan je je soms afvraagt ‘’wat zou dit nou wezen?’ en geprobeerd een lang shirt te scoren haha. Het is hier namelijk best koud en ik had niet zoveel warme kleren meegenomen. Dus de eerste beste vrouw langs de weg met leuk uitziende truitjes aangesproken in gebarentaal ;) en ik werd meegenomen ergens in een winkeltje achter een gordijntje waar ik het kon passen. Het truitje was alleen echt te klein en op de vraag of ze een grotere maat hadden was het antwoord nee ‘’huh’’. Wat blijkt ze hebben vaak allemaal one size truien omdat dat een stuk goedkoper is. Alleen de gemiddelde Peruaan is echt een heeeel stuk kleiner dan mij. Dus in Gamarra kleren shoppen gaat hem voor mij niet worden. Ze hebben hier ook een ander winkel centrum genaamd Jockeyplaza en daar is een H&M etc. Maandag na mijn werk ben ik daar heen geweest. En wat me dan echt opvalt is het grote contrast tussen Gamarra en Jockeyplaza. In Jockeyplaza lopen echt een beetje de kakkers van Lima, geen peruanen te zien die op straat zit of iets dergelijks, de prijzen zijn ook redelijk hoog in Jozkeyplaza.

Vandaag met Marije(mijn nieuwe Hollandse amiga) naar de Inkamarkt geweest en de miljoenen souvenirs bekeken die ze daar te koop hebben (zie foto’s).

Zondag naar een Engelse kerk geweest en naar de Brazos Abiertos kerk. Allebei een ervaring en fijn om er te wezen. Maandag begon mijn werkweek op Brazos Abiertos. Ik ben gekoppeld aan een juffrouw Helene waar ik voornamelijk zal meehelpen. Mijn weken zullen er ongeveer zo uit zien: maandag de ochtend bij Brazos Abiertos. Dinsdag de hele dag. ’s Ochtends help ik dan op school en ’s middags help ik bij de huiswerk begeleiding zover mogelijk. Woensdag is mijn vrije dag. Donderdag weer een hele dag en vrijdag alleen de ochtend. Zaterdag helpen bij de tienerclub en zondag zal ik mee gaan helpen bij een sportactiviteit en de kerkdienst. De wijk waar Brazos Abiertos staat is een groot contrast met vele ander wijken. Ik zal hiervan ook wat fotootjes toevoegen want foto’s zeggen vaak meer dan mijn gebrabbel. Het is heerlijk om in contact te zijn met de kids en ze te knuffelen. Het frustreert me alleen wel dat ik de taal nog zo lastig vind en het lastig vind om ze te verstaan. Maar gelukkig begint maandag mijn eerste Spaanse les.

Tot zo ver even een blog over hoe het met me gaat en wat ik uitspook.

Dikke Abrazo (omhelzing) Anne.

  • 13 Augustus 2015 - 08:59

    Carolien:

    Lieve Anne,

    Wat leuk om te zien en lezen zég!
    Heel veel plezier met alles en succes met de spaanse lessen!

    veeeel liefs!
    X Carolien

  • 13 Augustus 2015 - 21:49

    Janny:

    Hé Anne, leuk om te lezen, en samen met de foto's krijgen we een beetje een idee waar je mee bezig bent.
    Een kleurig geheel! succes ermee. liefs, Janny

  • 16 Augustus 2015 - 12:31

    Willine:

    Wat een bijzondere week heb je achter de rug Anne! Veel herkenbare dingen ook ;). Veel plezier, succes en zegen. Geniet van het schitterende land, de mooie mensen en al het kkere, onbekende eten daar!
    Liefs,
    Willine

  • 20 Augustus 2015 - 20:45

    Karel Slemmer:

    Hoi Anne,
    Leuk om je verslag te lezen en de foto's te zien, krijgen we een beetje een beeld van wat je daar uitspookt. Succes met je Spaans en het knuffelen van die leuke Peruaantjes.
    Groeten van Karel en Marianne +kids

  • 24 Augustus 2015 - 22:22

    Gerrie Van Roekel:

    Hoi Annètje,

    Fijn om wat van je te horen/lezen.
    En je schrijft net zo gezellig als dat je kletst.
    Dus ga zo door!

    Liefs van tante Gerritje.

  • 30 Augustus 2015 - 16:56

    Marinus & Pieternel:

    Ha lieve Anne!

    Heerlijk om je blog te lezen. Ik vooral heel veel dingen die je beschrijft al echt voor je... jij met je woordenboek in het vliegtuig een gesprek voerend, jij in een taxi in de drukke stad, jij ergens achterin een winkeltje truien passen en dan vragen om een grotere. Echt heel erg leuk om te lezen.

    Ik ben erg benieuwd naar de rest... wat je allemaal beleefd, hoe je Spaanse lessen gaan, wie je allemaal ontmoet, enz.

    Heel veel Zegen bij elke stap!

    Veel liefs uit (nu nog) Ede,
    Marinus & Piet

  • 30 Augustus 2015 - 16:56

    Marinus & Pieternel:

    Ha lieve Anne!

    Heerlijk om je blog te lezen. Ik vooral heel veel dingen die je beschrijft al echt voor je... jij met je woordenboek in het vliegtuig een gesprek voerend, jij in een taxi in de drukke stad, jij ergens achterin een winkeltje truien passen en dan vragen om een grotere. Echt heel erg leuk om te lezen.

    Ik ben erg benieuwd naar de rest... wat je allemaal beleefd, hoe je Spaanse lessen gaan, wie je allemaal ontmoet, enz.

    Heel veel Zegen bij elke stap!

    Veel liefs uit (nu nog) Ede,
    Marinus & Piet

  • 04 Oktober 2015 - 04:22

    Anne Van Maanen:

    Bedankt voor al jullie lieve en leuke reacties, bracht elke keer weer een glimlach op mijn gezicht! X

  • 11 April 2017 - 12:21

    Annemieke :

    Hoi Anne,

    Via Google kom ik jouw blogger.com tegen. Tof om te lezen allemaal! Komende zomer hopen manlief en ik een maand in Peru door te brengen. Omdat we christenen zijn zouden we het heel gaaf vinden om medechristenen te ontmoeten in Lima. Heb je voor ons het adres van een (of meerdere) gemeentes? Bedankt vast!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 17 Juni 2015
Verslag gelezen: 603
Totaal aantal bezoekers 7303

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn reis naar Peru

Landen bezocht: